Utläggshantering och borttappade kvitton stjäl dyrbar tid i många företag. Nu erbjuder vi alla våra kunder Pleo: ett betalkort som loggar utgifter automatiskt, eliminerar personliga utlägg och minskar ditt pappersarbete.
I vår jakt på de senaste digitala tjänsterna som underlättar för företag introducerar vi på Reconomica Pleo: en smidig betallösning som används av mer än 20 000 företag internationellt.
Slut på kvittojakten
Pleo ger ökad effektivitet och minskat pappersarbete, då medarbetarna använder ett smart betalkort när de gör inköp i jobbet. Allt mellan att boka tjänsteresor, betala prenumerationstjänster eller köpa fredagsfika till kontoret, både online och i butik.
Medarbetaren gör köpet – fotograferar kvittot med mobilen – lägger in grundläggande info, som kostnadsställe, i appen. Kvitton sparas i molnet och matchas automatiskt med rätt utgift, ingen utläggsrapport behövs. Och kanske det bästa: Pleo kan skicka utgifterna rakt in i bokföringen, oavsett vilket program ni använder.
Frihet och enkelhet
På så vis får medarbetarna frihet från onödig och tidskrävande administration. Inga fler privata utlägg, rapporter eller väntan på återbetalning. Appen hanterar även traktamente och milersättning med några klick.
Samtidigt får företagets ekonomiansvarig enkelt insyn i varje köp och kontroll över utgifterna. Bjud in ditt team till Pleo, beställ kort och sätt individuella köpgränser. Utgifterna kan överblickas i realtid och ett analysverktyg ger insikt i hur företagets pengar används.
Visst låter det bra?
Ta nästa kliv in i det digitala företagandet och prova Pleo med oss! Kontakta oss på Reconomica så hjälper vi dig att komma igång.
Kontakta Kristina på kristina.bengtsson@reconomica.se